Musze to napisać aby dobrze wybrzmiało. Historia Boeinga 737-800 PLF0110 „Józef Piłsudski”.
- 2017 MON podpisuje nagle umowę z Boeingiem. Antoni jest szefem MON a w Komisji Smoleńskiej ma byłego pracownika Boeinga Wacek Berczyński. - 2017 PiS ogłasza sukces bo prezentuje Boeinga 737-800 nazwanego PLF110 Józef Piłsudski. Prosty lud ma uwierzyć, że PiS rozwiazał problem rządowych samolotów.
PLF110 jest samolotem, z którego zrezygnowali Chińczycy i był na zbyciu. Zapewne do sprawy przyczynił się Berczyński. Koszt 90 mln. Boeingi 737-800 zamówione przez MON to ostatnie dwie maszyny tego typu. Boeing zaprzestaje ich produkcji w 2019. W tym okresie 2017-2018 PLL LOT rozpoczyna rozmówy z Boeingiem na zakup 15 samolotów 737 MAX 8. Nie mozna było zamówić smolotow rządowych w kontrakcie LOTu?
PLF110 nie może realizować dalekich lotów. Ma za małe zbiorniki paliwa. Nie ma systemów obrony ani systemów łączności wysokiej klasy. Wojsko unaje ten samolot za niezdolny do lotów HEAD.
PLF110 otrzymuje certyfikat po locie weryfikacyjnym w połowie 2019 PLF110 odbył jeden lot międzynarodowy z prezydentem w maju 2021 do Turcji, prawdopodobnie naruszając protokuł HEAD.
i najważniejsze: oto dlaczego kupiono ten samolot - patrz foto.
[CC] Wadim TyszkiewiczMusze to napisać aby dobrze wybrzmiało. Historia Boeinga 737-800 PLF0110 „Józef Piłsudski”.
- 2017 MON podpisuje nagle umowę z Boeingiem. Antoni jest szefem MON a w Komisji Smoleńskiej ma byłego pracownika Boeinga Wacek Berczyński. - 2017 PiS ogłasza sukces bo prezentuje Boeinga 737-800 nazwanego PLF110 Józef Piłsudski. Prosty lud ma uwierzyć, że PiS rozwiazał problem rządowych samolotów.
PLF110 jest samolotem, z którego zrezygnowali Chińczycy i był na zbyciu. Zapewne do sprawy przyczynił się Berczyński. Koszt 90 mln. Boeingi 737-800 zamówione przez MON to ostatnie dwie maszyny tego typu. Boeing zaprzestaje ich produkcji w 2019. W tym okresie 2017-2018 PLL LOT rozpoczyna rozmówy z Boeingiem na zakup 15 samolotów 737 MAX 8. Nie mozna było zamówić smolotow rządowych w kontrakcie LOTu?
PLF110 nie może realizować dalekich lotów. Ma za małe zbiorniki paliwa. Nie ma systemów obrony ani systemów łączności wysokiej klasy. Wojsko unaje ten samolot za niezdolny do lotów HEAD.
PLF110 otrzymuje certyfikat po locie weryfikacyjnym w połowie 2019 PLF110 odbył jeden lot międzynarodowy z prezydentem w maju 2021 do Turcji, prawdopodobnie naruszając protokuł HEAD.
i najważniejsze: oto dlaczego kupiono ten samolot - patrz foto.
[CC] Paweł Czochra.