POLSKIE ŚMIGŁOWCE – Mi-14

Ta część będzie bardzo krótka, gdyż o śmigłowcach Mi-14 pisałem już przy okazji artykułu „Śmigłowce Marynarki Wojennej”, ponieważ jest to maszyna w swoim założeniu skonstruowana jako śmigłowiec morski. Dlatego teraz napiszę tylko to czego tam brakuje, a z czego uczyniłem standard przy opisywaniu śmigłowców – czyli danych technicznych.
⏺ 2 silniki Klimov TW3-117MT /TW3-117W
⏺ Długość kadłuba 18,375m
⏺ Szerokość kadłuba 3,84m (ze złożonymi pływakami)
⏺ Średnica wirnika 21,29m
⏺ Ilość łopat wirnika 5
⏺ Masa własna 11750kg
⏺ Prędkość max. 230km/h
⏺ Pułap 3500m
⏺ Załoga 4 osoby
⏺ Przestrzeń ładunkowa 2000 kg

Widać na pierwszy rzut oka, że jest to konstrukcja wzorowana na Mi-8.

[CC] Jacek Wojciechowski

POLSKIE ŚMIGŁOWCE – Mi-14

Ta część będzie bardzo krótka, gdyż o śmigłowcach Mi-14 pisałem już przy okazji artykułu „Śmigłowce Marynarki Wojennej”, ponieważ jest to maszyna w swoim założeniu skonstruowana jako śmigłowiec morski. Dlatego teraz napiszę tylko to czego tam brakuje, a z czego uczyniłem standard przy opisywaniu śmigłowców – czyli danych technicznych.
⏺ 2 silniki Klimov TW3-117MT /TW3-117W
⏺ Długość kadłuba 18,375m
⏺ Szerokość kadłuba 3,84m (ze złożonymi pływakami)
⏺ Średnica wirnika 21,29m
⏺ Ilość łopat wirnika 5
⏺ Masa własna 11750kg
⏺ Prędkość max. 230km/h
⏺ Pułap 3500m
⏺ Załoga 4 osoby
⏺ Przestrzeń ładunkowa 2000 kg

Widać na pierwszy rzut oka, że jest to konstrukcja wzorowana na Mi-8.

Mi-14 Marynarki Wojennej

[CC] Jacek Wojciechowski
(48)

Pobierz PDF Wydrukuj